Služby pro MŠ/ZŠ a další instituce

Inkluze se stala nedílnou součástí moderního školského systému, nicméně úroveň připravenosti pedagogů na řešení každodenních výzev, které s ní souvisejí, často neodpovídá potřebám praxe. Pedagogové čelí (často nedobrovolně) novým situacím a výzvám, které vyžadují specifické dovednosti a podporu. Bohužel, často jim taková podpora chybí, což je ponechává bez potřebné pomoci. Tento nedostatek může vést k pocitu frustrace, vyčerpání a v dlouhodobém horizontu dokonce k vyhoření.

Již roky úspěšně spolupracujeme s mateřskými školami, základními školami, dětskými skupinami a dalšími organizacemi formou externí podpory. Naší prioritou je poskytovat odbornou pomoc, školení a zdroje, které pomáhají pedagogům efektivně implementovat inkluzivní přístupy a efektivně podporovat všechny děti v jejich rozvoji.

Chcete-li se přidat mezi organizace, které využívají našich odborných služeb, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu, abychom vám pomohli na cestě k úspěšné inkluzivní výuce.

Co vám tedy můžeme nabídnout?

  • konzultace a poradenství
  • vzdělávání pedagogů
  • podporu pedagogů
  • programy pro týmy
  • mentoring pro vedoucí pracovníky
  • koučink pro vedoucí pracovníky

Nabízíme odbornou podporu v rámci výchovy a vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Služby jsou vždy realizovány „na míru“, podle potřeb objednatele. Objednateli jsou nejčastěji soukromé i státní mateřské školy, dětské skupiny, základní školy a v poslední době i „jesle“, které mají ve třídách začleněné děti/žáky se SVP (podle §16 školského zákona) nebo děti s různorodými výzvami.

KONZULTACE A PORADENSTVÍ

poskytujeme jako odbornou podporu pro řešení specifických výzev při práci s dětmi se speciálními potřebami, zaměřenou na nalezení praktických a efektivních řešení pro vaše konkrétní situace.

VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ

v našem pojetí nabízí praktická školení a workshopy zaměřené na inkluzi a práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Programy jsou přizpůsobeny potřebám vašeho týmu a poskytují okamžitě použitelné techniky a přístupy.

PODPORA PEDAGOGŮ

zahrnuje pozorování ve třídě a následné poskytnutí cílené zpětné vazby a pomoci k dosažení zlepšení. Naším cílem je zvýšit schopnost pedagogů pracovat v rámci inkluze efektivně a sebejistě a vybavit je dovednostmi potřebnými k řešení všech výzev.

PROGRAMY PRO TÝMY

jsou navrženy tak, aby posílily klíčové oblasti profesního a osobního rozvoje pedagogů. Programy jsou vedeny zážitkovou formou za intenzivní asistence našich koní. V programech se s koňmi pracuje ze země – nejezdí se.

MENTORING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY

je metoda, při kterém zkušenější odborník poskytuje podporu a poradenství, na základě svých znalostí a praktických zkušeností, aby pomohl mentorovanému se profesně rozvíjet a dosahovat cílů.

Mentoring je někdy institucemi využíván i pro individuální práci s pedagogy, kteří v praxi řeší nějaké konkrétní situace, se kterými si neví rady a nikdo z týmu je nedokáže adekvátně a efektivně podpořit na jejich cestě.

KOUČINK PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY

je proces, při kterém kouč provází klienta při rozvoji dovedností a dosahování cílů, přičemž klient řídí celý proces a stanovuje cíle. Kouč se zaměřuje na facilitaci
a podporu, ne na poskytování rad.

Koučink je někdy institucemi využíván i pro individuální práci s pedagogy, kteří v praxi řeší nějaké konkrétní téma, na kterém chtějí pracovat (mají sami zájem něco změnit a aktivně pracovat na svém seberozvoji) a potřebují efektivní podporu v procesu změny.

Služby pro jesle, MŠ, ZŠ a dětské skupiny zajišťuje: Mgr. Barbora Janoudová

Jakým způsobem je možné realizovat naší spolupráci?

VE VAŠEM ZAŘÍZENÍ

Konzultace a poradenství, vzdělávání, podpora pedagogů, mentoring a koučink je možné realizovat přímo ve vašem zařízení.

Celý tým se tak nemusí nikam přesouvat a může pracovat přímo ve svém prostředí, využívat své prostory a vybavení a učit se efektivně pracovat přímo v daném prostoru, kde běžně pracuje.

ONLINE

Konzultace a poradenství, vzdělávání pedagogů, mentoring a koučink lze snadno realizovat online.

Tento přístup je pro některé příjemnější a usnadňuje organizaci, protože není nutné, aby byl celý tým současně na jednom místě, což může být někdy obtížné.

NA NAŠÍ FARMĚ V CHUDOLAZECH

Programy pro týmy probíhají na naší malé terapeutické farmě v Chudolazech u Mělníka, protože nakládání a převážení koní není úplně snadné a už vůbec to není ekonomické. Pokud tedy chcete využít přínosů práce s koňmi, musíte k nám na farmu 😊

V NAŠEM CENTRU V KRALUPECH

Pokud nás máte poblíž, můžete na mentoring a koučink vedoucích pracovníků dorazit do našeho centra komplexní péče v Kralupech nad Vltavou. Někdy jednoduše pomáhá změna prostředí a možnost „vypadnout“ ze své běžné rutiny.

Pokud to tak cítíte, rádi vás u nás přivítáme 😊

Zde najdete nejčastější otázky a odpovědi.

Pokud jste nenašli odpovědi, které hledáte, kontaktujte nás.

Potřebujeme podporu při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, ale nevíme, co z nabídky si nyní vybrat.

V tomto případě kontaktujte přímo Barboru, proberte s ní Vaše aktuální potřeby a společně jistě vymyslíte tu nejlepší variantu služeb pro Vás, Vaše zařízení a Váš tým.

Lze vzdělávání pedagogů hradit ze šablon?

Ano. Témata odpovídají požadovaným oblastem DVPP, každý pedagog obdrží certifikát o absolvování vzdělávání, v případě webináře potvrdíme účast a uděláme PrintScreen dokazující účast na webináři. Dostanete od nás fakturu. V případě dalších požadavků nás prosím předem kontaktujte.

Jaký je rozdíl mezi koučinkem a mentoringem?

Rozdíl mezi koučinkem a mentoringem spočívá v jejich cílech, metodách a rolích.

  1. Koučink:
    • Cíl: Koučink se zaměřuje na pomoc jednotlivcům dosáhnout jejich konkrétních cílů a rozvíjet své osobní nebo profesní dovednosti. Koučové pomáhají klientům objevovat jejich vlastní řešení a strategie.
    • Metody: Koučové používají otázky, aktivní naslouchání a zpětnou vazbu, aby pomohli klientům pochopit své myšlenky a motivace. Cílem je podporovat klienty v hledání jejich vlastních odpovědí a plánování kroků k dosažení cílů.
    • Role: Koučové nemusí (a taky obvykle nemají) odborné znalosti v konkrétním oboru klienta – jsou odborníky na proces podpory klienta na cestě k jeho cílům. Jejich role je tedy spíše provázení procesem sebepoznání a osobního růstu.
  2. Mentoring:
    • Cíl: Mentoring se zaměřuje na poskytování rady, zkušeností a znalostí. Mentor obvykle sdílí své odborné zkušenosti a know-how, aby pomohli menteemu (ten, co podstupuje mentoring) rozvíjet se v konkrétní oblasti, oboru nebo profesi.
    • Metody: Mentoring zahrnuje rady, sdílení zkušeností a osobní příběhy. Mentor poskytuje konkrétní rady a nasměrování založené na vlastních zkušenostech a odborných znalostech.
    • Role: Mentor je obvykle osoba s většími zkušenostmi a odbornými znalostmi v určité oblasti, kterou sdílí s menteem. Jeho úkolem je poskytovat vedení, podporu a odborné rady.

Koučink se tedy zaměřuje na rozvoj skrze otázky a osobní objevování, zatímco mentoring se zaměřuje na poskytování konkrétních rad a zkušeností.

Koučink a mentoring jsou služby jen pro vedoucí pracovníky?

Koučink a mentoring rádi poskytneme každému, kdo je potřebuje. Obecně však platí, že instituce obvykle nefinancují tyto služby pro jednotlivé pedagogy, ale spíše pro své vedoucí pracovníky (tak v nabídce služeb už paušalizujeme). Přesto existují výjimky, jak uvádíme v podrobnějším popisu. Pokud máte zájem o koučink nebo mentoring pro své pedagogy, nebo pokud řešíte konkrétní situaci s určitým pedagogem (nebo už dokonce opakovaně), neváhejte nás kontaktovat. Rádi se s vámi domluvíme na nejvhodnějším řešení.

Rád bych zkusil koučování a tak by mě zajímalo více o vašem pojetí koučovacího procesu.

Pracujeme „speciální“ formou koučinku, somatickým koučováním.

Somatické koučování představuje hlubší, tělesně orientovaný přístup ke koučování, který se zaměřuje na propojení mysli, těla a emocí. Na rozdíl od běžného koučování, které se primárně zaměřuje na kognitivní aspekty a dosahování cílů, somatické koučování jde mnohem dál.

V čem vidíme jedinečnost somatického koučování?

  • Zaměření na tělo: Somatické koučování vychází z předpokladu, že naše těla uchovávají vzpomínky, emoce a zkušenosti, které ovlivňují naše chování a myšlení. Proto se somatický kouč zaměřuje, mimo jiné, i na to, jak se tyto tělesné pocity projevují a jak je možné je uvolnit.
  • Celostní přístup: Somatické koučování bere v úvahu „celého člověka“, nejen jeho mysl. Zahrnuje aspekty jako dýchání, pohyb, držení těla a další tělesné reakce, které ovlivňují naše myšlení, emoce a projevy. Integrací tělesných a emocionálních aspektů do koučovacího procesu se otevírají nové možnosti pro změnu a transformaci.
  • Hlubší transformace: Díky tělesnému prožitku může somatické koučování vést k hlubší a trvalejší změně. Tělesné uvědomění nám umožňuje dostat se ke kořenům našich problémů a vzorců chování, které jsou často nevědomé. Somatické koučování využívá tělo jako klíč k odhalení a pochopení skrytých emocionálních a mentálních bloků. Naše tělesné reakce a vnímání nám poskytují cenné informace o tom, jak prožíváme a interpretujeme svět kolem nás.
  • Využití různých technik: Somatičtí koučové využívají širokou škálu technik, které pomáhají klientům uvolnit napětí, zlepšit tělesné vnímání a rozvíjet se na všech úrovních. Tento komplexní přístup umožňuje klientům dosáhnout hlubšího porozumění sobě samým a efektivněji pracovat na osobním růstu a změnách.
  • Širší pojetí: Somatické koučování stojí někde mezi terapií a koučováním. Jeho základní koncept vychází z biosyntézy, což je psychoterapeutický směr zaměřený na tělo. Zatímco „běžné“ koučování se soustředí na budoucnost a dosahování cílů, somatické koučování se zabývá také zkušenostmi uloženými v těle a jejich vlivem na další aspekty našeho života. Prostřednictvím tělesných prožitků a vjemů nám umožňuje prozkoumat hlubší vrstvy naší bytosti a odhalit souvislosti mezi tělem, myslí a emocemi. Díky tomu můžeme lépe pochopit kořeny našich vzorců chování a překonat bloky, které nám brání v dosahování našich cílů a plném rozvoji našeho potenciálu. Tento terapeutický rozměr umožňuje dosáhnout trvalejších změn a hlubšího porozumění sobě samému.
Poskytujete stejnou podporu jako PPP / SPC?

Ne, nejsme školským poradenským zařízením. Vzhledem k vytíženosti těchto zařízení se na nás před lety začaly obracet školy a školky s žádostí o pomoc a podporu. Za roky spolupráce jsme sestavili vlastní systém podpory předškolních a školních vzdělávacích zařízení, který nám funguje v praxi a pedagogům poskytuje to, co potřebují. Nemáme však žádné ambice nahrazovat služby poradenských zařízení a nemůžeme vystavovat potřebné dokumenty a podpůrná opatření 🙂

Ceny našich služeb na školní rok 2024/2025:

KONZULTACE A PORADENSTVÍ1 500,- Kč / hodina
VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ2 000,- Kč / hodina (do počtu 10 účastníků)
2 500,- Kč / hodina (od počtu 11 účastníků)
3 500,- Kč / hodina (od počtu 26 účastníků)
PODPORA PEDAGOGŮ1 500,- Kč / hodina
PROGRAMY PRO TÝMY3 500,- Kč / hodina (max. pro 9 účastníků)
MENTORING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY1 500,- / hodina
KOUČING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY1 500,- Kč / hodina
CESTOVNÉ9,- Kč / km (počítáno z Chudolaz – okres Mělník)
v případě zakázky na 4 a více hodin je doprava ZDARMA do 50 km
V případě pravidelné dlouhodobé spolupráce jsou ceny smluvní – podmíněno smlouvou o dlouhodobé spolupráci.
Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram