Služby pro MŠ/ZŠ a další instituce
Inkluze se stala nedílnou součástí moderního školského systému, nicméně úroveň připravenosti pedagogů na řešení každodenních výzev, které s ní souvisejí, často neodpovídá potřebám praxe. Pedagogové čelí (často nedobrovolně) novým situacím a výzvám, které vyžadují specifické dovednosti a podporu. Bohužel, často jim taková podpora chybí, což je ponechává bez potřebné pomoci. Tento nedostatek může vést k pocitu frustrace, vyčerpání a v dlouhodobém horizontu dokonce k vyhoření.
Již roky úspěšně spolupracujeme s mateřskými školami, základními školami, dětskými skupinami a dalšími organizacemi formou externí podpory. Naší prioritou je poskytovat odbornou pomoc, školení a zdroje, které pomáhají pedagogům efektivně implementovat inkluzivní přístupy a efektivně podporovat všechny děti v jejich rozvoji.
Chcete-li se přidat mezi organizace, které využívají našich odborných služeb, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu, abychom vám pomohli na cestě k úspěšné inkluzivní výuce.
Pomůžeme vám se začleněním, výchovou a vzděláváním dětí se speciálními potřebami, a to tak, aby vám to skutečně pomohlo ve vaší každodenní praxi.
Co vám tedy můžeme nabídnout?
- konzultace a poradenství
- vzdělávání pedagogů
- podporu pedagogů
- programy pro týmy
- mentoring pro vedoucí pracovníky
- koučink pro vedoucí pracovníky
Nabízíme odbornou podporu v rámci výchovy a vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Služby jsou vždy realizovány „na míru“, podle potřeb objednatele. Objednateli jsou nejčastěji soukromé i státní mateřské školy, dětské skupiny, základní školy a v poslední době i „jesle“, které mají ve třídách začleněné děti/žáky se SVP (podle §16 školského zákona) nebo děti s různorodými výzvami.
PPRO VÍCE INFORMACÍ NA POČÍTAČI NAJEĎTE KURZOREM A NA MOBILU KLEPNĚTE NA DANÝ OBDÉLNÍK 🙂
KONZULTACE A PORADENSTVÍ
poskytujeme jako odbornou podporu pro řešení specifických výzev při práci s dětmi se speciálními potřebami, zaměřenou na nalezení praktických a efektivních řešení pro vaše konkrétní situace.
Pomáháme školkám, školám, dětským skupinám, jeslím a dalším organizacím efektivně pracovat s dětmi se speciálními potřebami. Pokud váš tým čelí situacím, kdy si není jistý, jak správně nastavit plán vzdělávání, začlenit dítě do kolektivu nebo jak zvládat jeho specifické chování, jsme tu, abychom vás podpořili.
Konzultace a poradenství jsou navrženy tak, aby poskytly konkrétní řešení a podporu, kterou vaše organizace potřebuje.
Nabízíme jednorázové i pravidelné konzultace zaměřené na konkrétní případy z vaší praxe nebo na práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami obecně.
VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ
v našem pojetí nabízí praktická školení a workshopy zaměřené na inkluzi a práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Programy jsou přizpůsobeny potřebám vašeho týmu a poskytují okamžitě použitelné techniky a přístupy.
Naše programy vzdělávání jsou navrženy tak, aby pedagogům poskytly znalosti a dovednosti potřebné k efektivnímu začleňování dětí se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
Nabízíme školení a workshopy, které nejsou nudnou hromadou teorie, ale prakticky vedenými programy zaměřenými na okamžité použití.
Naše školení pedagogických týmů vždy vytváříme podle vašich konkrétních potřeb, nejedeme podle předem vytvořených „šablon“. Téma, rozsah a průběh si určujete vy, na základě vašich potřeb (rádi vám však poradíme 🙂 ).
Programy jsou navrženy tak, aby pedagogové mohli nové znalosti, dovednosti a techniky aplikovat již druhý den po školení ve svých třídách.
Pomůžeme vám získat nové znalosti a praktické dovednosti potřebné k vytvoření podporujícího a přístupného prostředí pro všechny děti.
Naše vzdělávání vám umožní dosáhnout pozitivních změn ve výuce a efektivněji a sebevědoměji čelit aktuálním výzvám spojeným s inkluzí.
PODPORA PEDAGOGŮ
zahrnuje pozorování ve třídě a následné poskytnutí cílené zpětné vazby a pomoci k dosažení zlepšení. Naším cílem je zvýšit schopnost pedagogů pracovat v rámci inkluze efektivně a sebejistě a vybavit je dovednostmi potřebnými k řešení všech výzev.
Podpora pedagogů spočívá v důkladném pozorování ve třídě a následné individuální pomoci při rozvoji a zlepšení jejich dovedností.
Analyzujeme celkové dění ve třídě a poskytujeme konkrétní zpětnou vazbu a doporučení, která pomáhají pedagogům zlepšit jejich přístup a metody.
Naším cílem je posílit jejich profesionální růst a přispět k efektivnějšímu vzdělávání dětí, což vede k pozitivním změnám ve výuce a lepšímu zvládání každodenních výzev.
Po pozorování ve třídě pedagogům nabídneme konkrétní strategie a nástroje, které mohou ihned implementovat.
Naše podpora většinou zahrnuje následné pravidelné konzultace, kde společně prozkoumáme pokrok, řešíme případné problémy a plánujeme další kroky.
Díky této komplexní podpoře pedagogové získají větší jistotu a efektivitu ve své pedagogické praxi, což povede k výraznému zlepšení nejen jejich profesního výkonu, ale i celkového vzdělávacího prostředí pro vaše děti/žáky.
PROGRAMY PRO TÝMY
jsou navrženy tak, aby posílily klíčové oblasti profesního a osobního rozvoje pedagogů. Programy jsou vedeny zážitkovou formou za intenzivní asistence našich koní. V programech se s koňmi pracuje ze země – nejezdí se.
Naše programy pro pedagogické týmy jsou navrženy tak, aby podporovaly klíčové oblasti profesního a osobního rozvoje, včetně sebezkušenosti, komunikace, hranic, sebehodnoty a spolupráce. Tyto programy poskytují praktické nástroje a techniky pro zlepšení týmové dynamiky a efektivity.
Programy tvoříme na míru podle specifických potřeb vašeho týmu, abychom zajistili maximální efektivitu a relevantnost.
Programy se konají na naší malé terapeutické farmě, kde do programu zapojujeme naše speciálně vycvičené koně a využíváme jejich terapeutického vlivu k prohloubení zážitku a učení sebezkušeností.
Změna prostředí a zapojení koní navíc posiluje týmovou soudržnost, často představuje vítané zpestření a přispívá k lepší spolupráci a komunikaci v rámci vašeho týmu, čímž se výrazně posiluje výsledný efekt.
Naše programy kombinují teoretické poznatky s praktickými cvičeními a zážitkovým učením, což umožňuje okamžitou změnu mindsetu a uplatnění nových dovedností v pedagogické praxi vašeho týmu.
MENTORING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY
je metoda, při kterém zkušenější odborník poskytuje podporu a poradenství, na základě svých znalostí a praktických zkušeností, aby pomohl mentorovanému se profesně rozvíjet a dosahovat cílů.
Naše mentoringové služby jsou navrženy pro vedoucí pracovníky, kteří chtějí posílit své vůdčí schopnosti a efektivně řídit týmy a pedagogické organizace. Úspěšné vedení vzdělávacích institucí vyžaduje nejen odborné znalosti, ale i strategické myšlení a schopnost inspirovat a motivovat ostatní.
Celý program je přizpůsoben vašim individuálním potřebám a cílům, přičemž se zaměřuje na praktické aspekty vašeho každodenního vedení a podporu při realizaci vašich vizí.
Mentoring s námi vám umožní získat nové perspektivy, efektivní nástroje a techniky pro zlepšení vaší praxe, což povede k lepšímu řízení vaší vzdělávací instituce.
Mentoring je někdy institucemi využíván i pro individuální práci s pedagogy, kteří v praxi řeší nějaké konkrétní situace, se kterými si neví rady a nikdo z týmu je nedokáže adekvátně a efektivně podpořit na jejich cestě.
KOUČINK PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY
je proces, při kterém kouč provází klienta při rozvoji dovedností a dosahování cílů, přičemž klient řídí celý proces a stanovuje cíle. Kouč se zaměřuje na facilitaci
a podporu, ne na poskytování rad.
Koučink je určen pro ty, kteří se rozhodli intenzivně na sobě pracovat, zlepšit své dovednosti, inspirovat ostatní a efektivně řešit každodenní výzvy spojené s vedoucí rolí.
Poskytuje individuální a cílenou podporu, která vám přinese nástroje a techniky pro řešení konkrétních problémů, s nimiž se potýkáte, a umožní vám lépe řídit své pracovní prostředí.
Koučink je založen na vašich osobních cílech a potřebách, což vám umožní dosáhnout konkrétních výsledků a posunout vaše „vůdčí“ schopnosti na vyšší úroveň.
Investujte do svého profesního rozvoje a využijte koučink jako cestu ke zefektivnění vaší práce a dosažení všech vašich vizí v oblasti vedení vzdělávací organizace.
Koučink je někdy institucemi využíván i pro individuální práci s pedagogy, kteří v praxi řeší nějaké konkrétní téma, na kterém chtějí pracovat (mají sami zájem něco změnit a aktivně pracovat na svém seberozvoji) a potřebují efektivní podporu v procesu změny.
Služby pro jesle, MŠ, ZŠ a dětské skupiny zajišťuje: Mgr. Barbora Janoudová
Jakým způsobem je možné realizovat naší spolupráci?
Konzultace a poradenství, vzdělávání, podpora pedagogů, mentoring a koučink je možné realizovat přímo ve vašem zařízení.
Celý tým se tak nemusí nikam přesouvat a může pracovat přímo ve svém prostředí, využívat své prostory a vybavení a učit se efektivně pracovat přímo v daném prostoru, kde běžně pracuje.
Konzultace a poradenství, vzdělávání pedagogů, mentoring a koučink lze snadno realizovat online.
Tento přístup je pro některé příjemnější a usnadňuje organizaci, protože není nutné, aby byl celý tým současně na jednom místě, což může být někdy obtížné.
Programy pro týmy probíhají na naší malé terapeutické farmě v Chudolazech u Mělníka, protože nakládání a převážení koní není úplně snadné a už vůbec to není ekonomické. Pokud tedy chcete využít přínosů práce s koňmi, musíte k nám na farmu 😊
Pokud nás máte poblíž, můžete na mentoring a koučink vedoucích pracovníků dorazit do našeho centra komplexní péče v Kralupech nad Vltavou. Někdy jednoduše pomáhá změna prostředí a možnost „vypadnout“ ze své běžné rutiny.
Pokud to tak cítíte, rádi vás u nás přivítáme 😊
Zde najdete nejčastější otázky a odpovědi.
Pokud jste nenašli odpovědi, které hledáte, kontaktujte nás.
Potřebujeme podporu při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, ale nevíme, co z nabídky si nyní vybrat.
V tomto případě kontaktujte přímo Barboru, proberte s ní Vaše aktuální potřeby a společně jistě vymyslíte tu nejlepší variantu služeb pro Vás, Vaše zařízení a Váš tým.
Lze vzdělávání pedagogů hradit ze šablon?
Ano. Témata odpovídají požadovaným oblastem DVPP, každý pedagog obdrží certifikát o absolvování vzdělávání, v případě webináře potvrdíme účast a uděláme PrintScreen dokazující účast na webináři. Dostanete od nás fakturu. V případě dalších požadavků nás prosím předem kontaktujte.
Jaký je rozdíl mezi koučinkem a mentoringem?
Rozdíl mezi koučinkem a mentoringem spočívá v jejich cílech, metodách a rolích.
- Koučink:
- Cíl: Koučink se zaměřuje na pomoc jednotlivcům dosáhnout jejich konkrétních cílů a rozvíjet své osobní nebo profesní dovednosti. Koučové pomáhají klientům objevovat jejich vlastní řešení a strategie.
- Metody: Koučové používají otázky, aktivní naslouchání a zpětnou vazbu, aby pomohli klientům pochopit své myšlenky a motivace. Cílem je podporovat klienty v hledání jejich vlastních odpovědí a plánování kroků k dosažení cílů.
- Role: Koučové nemusí (a taky obvykle nemají) odborné znalosti v konkrétním oboru klienta – jsou odborníky na proces podpory klienta na cestě k jeho cílům. Jejich role je tedy spíše provázení procesem sebepoznání a osobního růstu.
- Mentoring:
- Cíl: Mentoring se zaměřuje na poskytování rady, zkušeností a znalostí. Mentor obvykle sdílí své odborné zkušenosti a know-how, aby pomohli menteemu (ten, co podstupuje mentoring) rozvíjet se v konkrétní oblasti, oboru nebo profesi.
- Metody: Mentoring zahrnuje rady, sdílení zkušeností a osobní příběhy. Mentor poskytuje konkrétní rady a nasměrování založené na vlastních zkušenostech a odborných znalostech.
- Role: Mentor je obvykle osoba s většími zkušenostmi a odbornými znalostmi v určité oblasti, kterou sdílí s menteem. Jeho úkolem je poskytovat vedení, podporu a odborné rady.
Koučink se tedy zaměřuje na rozvoj skrze otázky a osobní objevování, zatímco mentoring se zaměřuje na poskytování konkrétních rad a zkušeností.
Koučink a mentoring jsou služby jen pro vedoucí pracovníky?
Koučink a mentoring rádi poskytneme každému, kdo je potřebuje. Obecně však platí, že instituce obvykle nefinancují tyto služby pro jednotlivé pedagogy, ale spíše pro své vedoucí pracovníky (tak v nabídce služeb už paušalizujeme). Přesto existují výjimky, jak uvádíme v podrobnějším popisu. Pokud máte zájem o koučink nebo mentoring pro své pedagogy, nebo pokud řešíte konkrétní situaci s určitým pedagogem (nebo už dokonce opakovaně), neváhejte nás kontaktovat. Rádi se s vámi domluvíme na nejvhodnějším řešení.
Rád bych zkusil koučování a tak by mě zajímalo více o vašem pojetí koučovacího procesu.
Pracujeme „speciální“ formou koučinku, somatickým koučováním.
Somatické koučování představuje hlubší, tělesně orientovaný přístup ke koučování, který se zaměřuje na propojení mysli, těla a emocí. Na rozdíl od běžného koučování, které se primárně zaměřuje na kognitivní aspekty a dosahování cílů, somatické koučování jde mnohem dál.
V čem vidíme jedinečnost somatického koučování?
- Zaměření na tělo: Somatické koučování vychází z předpokladu, že naše těla uchovávají vzpomínky, emoce a zkušenosti, které ovlivňují naše chování a myšlení. Proto se somatický kouč zaměřuje, mimo jiné, i na to, jak se tyto tělesné pocity projevují a jak je možné je uvolnit.
- Celostní přístup: Somatické koučování bere v úvahu „celého člověka“, nejen jeho mysl. Zahrnuje aspekty jako dýchání, pohyb, držení těla a další tělesné reakce, které ovlivňují naše myšlení, emoce a projevy. Integrací tělesných a emocionálních aspektů do koučovacího procesu se otevírají nové možnosti pro změnu a transformaci.
- Hlubší transformace: Díky tělesnému prožitku může somatické koučování vést k hlubší a trvalejší změně. Tělesné uvědomění nám umožňuje dostat se ke kořenům našich problémů a vzorců chování, které jsou často nevědomé. Somatické koučování využívá tělo jako klíč k odhalení a pochopení skrytých emocionálních a mentálních bloků. Naše tělesné reakce a vnímání nám poskytují cenné informace o tom, jak prožíváme a interpretujeme svět kolem nás.
- Využití různých technik: Somatičtí koučové využívají širokou škálu technik, které pomáhají klientům uvolnit napětí, zlepšit tělesné vnímání a rozvíjet se na všech úrovních. Tento komplexní přístup umožňuje klientům dosáhnout hlubšího porozumění sobě samým a efektivněji pracovat na osobním růstu a změnách.
- Širší pojetí: Somatické koučování stojí někde mezi terapií a koučováním. Jeho základní koncept vychází z biosyntézy, což je psychoterapeutický směr zaměřený na tělo. Zatímco „běžné“ koučování se soustředí na budoucnost a dosahování cílů, somatické koučování se zabývá také zkušenostmi uloženými v těle a jejich vlivem na další aspekty našeho života. Prostřednictvím tělesných prožitků a vjemů nám umožňuje prozkoumat hlubší vrstvy naší bytosti a odhalit souvislosti mezi tělem, myslí a emocemi. Díky tomu můžeme lépe pochopit kořeny našich vzorců chování a překonat bloky, které nám brání v dosahování našich cílů a plném rozvoji našeho potenciálu. Tento terapeutický rozměr umožňuje dosáhnout trvalejších změn a hlubšího porozumění sobě samému.
Poskytujete stejnou podporu jako PPP / SPC?
Ne, nejsme školským poradenským zařízením. Vzhledem k vytíženosti těchto zařízení se na nás před lety začaly obracet školy a školky s žádostí o pomoc a podporu. Za roky spolupráce jsme sestavili vlastní systém podpory předškolních a školních vzdělávacích zařízení, který nám funguje v praxi a pedagogům poskytuje to, co potřebují. Nemáme však žádné ambice nahrazovat služby poradenských zařízení a nemůžeme vystavovat potřebné dokumenty a podpůrná opatření 🙂
Ceny našich služeb na školní rok 2024/2025:
KONZULTACE A PORADENSTVÍ | 1 500,- Kč / hodina |
VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ | 2 000,- Kč / hodina (do počtu 10 účastníků) 2 500,- Kč / hodina (od počtu 11 účastníků) 3 500,- Kč / hodina (od počtu 26 účastníků) |
PODPORA PEDAGOGŮ | 1 500,- Kč / hodina |
PROGRAMY PRO TÝMY | 3 500,- Kč / hodina (max. pro 9 účastníků) |
MENTORING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY | 1 500,- / hodina |
KOUČING PRO VEDOUCÍ PRACOVNÍKY | 1 500,- Kč / hodina |
CESTOVNÉ | 9,- Kč / km (počítáno z Chudolaz – okres Mělník) v případě zakázky na 4 a více hodin je doprava ZDARMA do 50 km |